03
Δεκ.
07

Μ’ αεροπλάνα Ιπτάμενη παρθένα και βαπόρια

Ζεϊμπέκικος είναι εκείνος ο χορός στα 9/8 που τον χορεύεις με τα χέρια σηκωμένα ψηλά με ικεσία και απαίτηση στον ουρανό και την αμέσως επόμενη τα κατεβάζεις και χτυπάς με δύναμη τη γη. Ζεϊμπέκικος είναι εκείνος ο χορός που στροβιλίζεσαι γύρω από τον εαυτό σου σαν άλλος ντερβίσης με ψυχή, συγκέντρωση, δύναμη και έκσταση πρώτα για σένα και μετά για όσους καταφέρνεις και παίρνεις μέσα σου. Ζεϊμπέκικος είναι εκείνος ο χορός που δεν έχει κανόνες εκτός από έναν: οφείλεις να είσαι Αρσενικός. Καθαρός.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος, που χθες έγινε κιόλας 64, ονειρεύτηκε κάποτε να γράψει ένα λαϊκό τραγούδι. Όταν τελείωσε την ηχογράφηση του «Ζεϊμπέκικου» με τη Σωτηρία Μπέλλου ήταν πολύ χαρούμενος και για το αποτέλεσμα και για το ότι είχε καταφέρει επιτέλους να φτιάξει το «λαϊκό» του. Μόνο που λίγο αργότερα την άκουσε να λέει γελώντας: «Είδατε; Τα σκίζω και τα ποπ!».
Στην πραγματικότητα εκείνη τη στιγμή μόλις είχε τελειώσει ένα εντελώς έξω από κάθε γνωστή κατηγορία τραγούδι, ένα τραγούδι για το οποίο λίγοι γνωρίζουν τον απόλυτα τρισυπόστατο χαρακτήρα του, ένα τραγούδι τελείως διαφορετικό όπως είναι εξάλλου και όλο το έργο του Σαββόπουλου.

Χρόνια πολλά, Νιόνιο, αν είχες γεννηθεί σε άλλη χώρα ίσως το όνομά σου να αναφερόταν δίπλα σε εκείνο του Μπομπ Ντίλαν. Τόσο πολύ…

sv-alfa.jpg

sv-01.png

sv-beta.jpg

sv-02.png

sv-gama.jpg

sv-03.png


Κατεβάστε το τραγούδι από εδώ (με τη Μπέλλου)
κι εδώ (με όλους τους στίχους).

 

 

snowmanmug.jpg

κείμενο: aa-duck
εικονογράφηση: σεφ-γκρέκο

26 Responses to “Μ’ αεροπλάνα Ιπτάμενη παρθένα και βαπόρια”


  1. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 09:05

    καλημέρα και καλή εβδομάδα! 😉

  2. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 09:07

    (τι άλλο να πω εξάλλου για ένα τέτοιο post!)

  3. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 13:22

    Καλημέρα – και στους δυο σας…!

    με παίδεψε λίγο ο αγαπημένος μου γούγλης, αλλά το βρήκα το απόσπασμα, και ήθελα να το έχετε εδώ..ορίστε λοιπόν.

    Και περιττό να πω ότι το λατρεύω το τραγούδι, όπως και κάθε «καθαρό» – αρσενικό ζεϊμπέκικο…
    🙂

    :**

  4. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 14:42

    Μου αρέσει η «διφωνη» γραφή των στίχων!!!
    Αγαπημένο τραγούδι…καλημέρα!

  5. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 16:50

    @ Καλημέρα μικρό Νικολάκι 😉

    @ Natassaki μου, καλημέρα. Σε ευχαριστώ πολύ και για το γιουτούμπι και για το μέιλ πο-τα-μό! 😀
    Το βιντεάκι άπαιχτο, τρελαίνομαι για αποσπάσματα από παλιές εκπομπές σε άσπρο μαύρο. Και επίσης μου αρέσει που το ντοκυμαντέρ στα ελληνικά έχει μεταφραστεί ως «εκπομπή τεκμηρίωσης». Μια τέτοια εκπομπή είναι και αυτή που λες 😉

    @ Καλημέρα Manos S. Χαίρομαι 😀 Είδες ο Σαββό; Αλλά είδες και ο Σεφ; 😉

  6. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 18:35

    απλά κορυφαίος, παπί.
    πολύ καλό ποστ.

  7. 7 Donald
    Δεκέμβριος 3, 2007 στο 21:13

    Eνα απο τα κλασσικοτερα τραγουδια σε ενα παρα πολυ καλο post ! Πολλα μπραβο και στους 2 σας.Aaduck και Σεφ την καλησπερα μου.

  8. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 21:22

    αχ, συγγνώμη, δεν είχα δει πως ήταν του Ρισπέκτφουλ το ποστ! Μπερδεύτηκα!
    ανασκευάζω λοιπόν!

    Πολύ καλό, Ρισπέκτφουλ το ποστ!!!

  9. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 21:44

    @ krotkie kai Donald σας ευχαριστούμε πολύ 🙂

    @ κροτκιιιιιιι είναι συνεταιρικό λέμε! είμαι το πληκτρολόγιο και είναι ο φωτογράφος, ο φότοσοπ, ο μουσική επιμέλεια, ο αρχική ιδέα κτλ. κτλ. 😉

  10. Δεκέμβριος 3, 2007 στο 22:55

    και βλέπουμε το αποτέλεσμα μιας πολύ καλής συνεργασίας!! 🙂

  11. Δεκέμβριος 4, 2007 στο 04:06

    λατρεμένο κομμάτι 😉

  12. Δεκέμβριος 4, 2007 στο 10:50

    Από τα πιο ωραία Post παπί και σεφ… (εγώ που δεν τον ξέρω το σεφ τι ακριβώς μαγειρεύει???)

  13. Δεκέμβριος 4, 2007 στο 12:06

    Λαχανάκι, ο Σεφ μαγειρεύει εκπλήξεις!
    Επίσης, κάποιοι καοί λένε πως μαγειρεύει μόνο ομελέτες!!!

  14. Δεκέμβριος 4, 2007 στο 15:46

    Πολύ το φχαριστήθηκα το ποστ, όχι μόνο για το (αγαπημένο) θέμα αλλά για τον τρόπο παρουσίασης των στίχων.

    Τα συγχαρητήριά μου στον εξωτερικό συνεργάτη!

    Και τα συγχαρητήριά μου και σε σένα για την ικανότητα στην επιλογή εξωτερικών συνεργατών! 😉

  15. Δεκέμβριος 4, 2007 στο 21:37

    @ Daisy 😉

    @ laxanaki, είναι συνάδελφός σου web dev… οπότε μπορείς να φανταστείς!!! 😉

    @ krot, yeah! 😆

    @ mpampakis, σε ευχαριστώ πολύ, το ‘χω, το ‘χω. Μια μέρα θα πρέπει να ασχοληθώ με συντονισμό 😳
    Πάντως δεν είναι εξωτερικός συνεργάτης, είναι εσωτερικός συγκάτοικος 😉 και ναι έχει τις περισσότερες φορές πολύ καλό γούστο (σπόοονταααα σεεεφ)

  16. Δεκέμβριος 5, 2007 στο 13:02

    Πνίγομαι… και χίλια συγνώμη για την καθυστέρηση με την οποία απαντώ… 😐

    μικρέ Νικόλα,
    καλημέρα και καλή υπόλοιπη εβδομάδα.

    νατασσάκι,
    το απόσπασμα απίθανο! Να πούμε την αλήθεια, πάντως, αυτό το ζεϊμπέκικο είναι ροκ; εε; 😉

    Μάνο,
    Καλημέρα και σ’ ευχαριστούμε. Πράγματι αγαπημένο τραγούδι 🙂

    krot
    @6 σ’ ευχαριστώ που αναγνωρίζεις το ταλέντο μου 😀
    @8 όχι! μην ανασκευάζεις… από κορυφαίος έγινα μόλις πολύ καλός; 😦
    @10 τι θα πει πολύ καλής; …άριστης …κορυφαίας. 👿

    Donald και Daisy,
    ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια.
    💡 (είναι όμορφο να φιλοξενεί το blog μισά-μισά)

    laxanaki,
    σ’εφ-χαριστούυυμε! 😀
    γενικά μαγειρεύω εικόνες και bits. Ο τίτλος του Σεφ μου αποδόθηκε για την ξακουστή ομελέτα μου (κάποτε μπορεί να μιλήσω και γι’ αυτήν …στα απομνημονεύματά μου) 😀

    mpampakis,
    Χαίρομαι που σου άρεσε. 🙂

    αα-
    …μμμ! …ok νομίζω κατάλαβα 😕
    και ‘πίσης να συμπληρώσω ότι η εικονογράφηση είναι δική μου, αλλά στη σύνθεση των εικόνων είχες κι εσύ λόγο (especially στη πρώτη) 😉

    …αλλά το τραγούδι είναι ροκ!

  17. Δεκέμβριος 5, 2007 στο 17:39

    κορυφαίος είναι ο σαββόπουλος, κύριε ρισπέκτφουλ!
    εσύ είσαι… πα μαλ, πα μαλ!

  18. Δεκέμβριος 5, 2007 στο 20:21

    @ εφ 😕
    το τραγούδι φυσικά είναι ροκ, αλλά η Σωτηρία στην εκπομπή τεκμηρίωσης έλεγε ποπ.
    Να πούμε δημοσίως ότι είχαμε βάλει στοίχημα και μου χρωστάς 50 έουρος;

    @ krotkie, χο χο, χι χι

  19. Δεκέμβριος 5, 2007 στο 22:29

    α, κι εμένα μου χρωστάει ο ρισπέκτφουλ 50 έουρος!!

  20. Δεκέμβριος 5, 2007 στο 22:31

    @ σεφ και παπάκι μου – η Σωτηρία Μπέλλου ήταν ροκ, στ’ αλήθεια, και στη ζωή της…

    (δεν θα ξεχάσω ποτέ τις φορές που την είδα να τραγουδάει από κοντά, στο «ΔΙΑ» – και δεν θα πάψω να ακούω τη «φωνή» της σε κάθε τραγούδι που είπε..
    για μερικά, είναι πολύ δύσκολο να τα ακούσεις από άλλους…)

  21. Δεκέμβριος 5, 2007 στο 22:52

    @ krotkie α χα! Να του δώσουμε περιθώριο ή να τα απαιτήσουμε άμεσα;

    @ Νατασσάκι μου, πραγματικά το πιστεύω αυτό όχι μόνο από όσα έχω διαβάσει ή δει, θα μου έφτανε και μόνο η ερμηνεία της… Εγώ δεν την είδα ποτέ 😦 Και μαζί με τον Μ. Χατζιδάκι που δεν είδα ποτέ και τον Στράτο Διονυσίου (please don’t let me misunderstood) το θεωρώ από τις μεγαλύτερες αβλεψίες μου…

  22. 22 Σεφ
    Δεκέμβριος 6, 2007 στο 19:22

    Крот…
    τώρα έγινα και πα μαλ; 😦
    (όσο πάει η περίπτωσή σου και χειροτερεύει)

    αα-x…
    Ναι, ναι, ναιιιι! χρωστάω 50 έουροz 😕
    (άκου «εκπομπή τεκμηρίωσης» τσκ! τσκ! τσκ!)

    Крот…
    σε ‘σένα πάντως δεν χρωστάω τίποτα! Μάλλον εσύ χρωστάς κάτι «σοκολα-κατιτιά» 😛

    νατασσάκι…
    Να το! το ‘πε το νατασσάκι! τη νέα Σωτηρία Μπέλλου!! ροοοκ!

    αα-xιχι
    …κι εγώ έχω δει τον Στράτο 🙂

  23. 23 Dora Sella
    Δεκέμβριος 13, 2007 στο 03:25

    Για το εξαιρετικό post σας σχετικά με τον Δ.Σαββόπουλο,σας αφιερώνω κάποιους
    στίχους του:Οι μειοψηφίες,τάγματα ξυπόλητα,σκαρφαλώνουν μέσα σε σκοτάδια απόλυτα…
    Αμποτες να κάνει,κάποτε,ξαστεριά!

  24. Δεκέμβριος 15, 2007 στο 02:25

    Dora Sella I warn you, Κυριακή βράδυ θα μου το τραγουδάς εκ του σύνεγγυς βεβαίως βεβαίως!
    😆 Δεν νομίζω να έχουν αντίρρηση οι «άλλοι», ε; 😐
    τένκ ιουου!

  25. Δεκέμβριος 18, 2007 στο 18:49

    Αξιοζήλευτη, μοναδική εγγραφή! Να είσαι καλά, κι εσύ επίσης σεφ. Φιλιά πολλά με όοοολη μου την αγάπη, Duckie μικρό αδελφάκι που μου λείπεις :*)

  26. Δεκέμβριος 19, 2007 στο 02:41

    Δώρα
    ουάου! μη μου πεις ότι το τραγουδας κι όλας! 😉

    Θαλασσάκι,
    κλέβω ένα φιλάκι από τα πολλά που στέλνεις στο μικρό σου αδερφάκι. Να ‘σαι καλά και σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια 🙂


Σχολιάστε

syntonistikogrigoropoulos2

Νυχτολόγιο

Δεκέμβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

well… I+I feel…

aaducksef

http://twitter.com/aaduck

tweets του σεφ

  • RT @StavrulaR: Γαμάτο! RT @morgansbailey: @StavrulaR «το πάθος για το χρήμα σε κάνει Παύλο Τσίμα». And I rest my case. @theelfatbay @ark ... | 6 years ago
  • so fuck you anyway _ wp.me/p3E4b-eh _ καλημέρα :p | 6 years ago
  • RT @arkoudos: 17 λέει οι τραυματίες μετανάστες από την χθεσινή βαρβαρότητα των ακροδεξιών "ελλήνων". 17 *έφτασαν στο νοσοκομείο και το δ ... | 6 years ago
  • το όνειρο του αρχιτέκτονα που έγινε θρίλερ: hurry (up) plotter! | 6 years ago

RSS γουατ’σ νιου

  • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
favartebanner2


Είμαι Open Minded, αγαπώ τα Open Source, κατεβάζω το Firefox 3 - Το αλεπουδάκι της φωτιάς είναι γρήγορο, ασφαλές, εξυπηρετικό, ντύνετα όπως θέλετε και μιλάει και ελληνικά) ;)

Αρχεία (στα να ‘ναι)

GreekBloggers.com
Add to Technorati Favorites

Νυχτολόγιο

Visit Being Five Comics
favartebanner2
!-- Facebook Badge START -->Liana Duck
Liana Duck
<em oncontextmenu=

